59

Facebook-analys av

REKYL

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från REKYL, baserad i Västerås i Västmanland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*59, vilket är 18 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. REKYL publicerar ett inlägg igenomsnitt 3,3 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
55
Följarskara
55
Frekvens
58
Följare
4,0K
Interaktioner
15,4K
Interaktioner per inlägg
151
Interaktioner per följare
3,9
Inlägg per vecka
3,3

Vinnarinlägg

REKYL

Demokrati praktiseras varje dag, oavsett om det är riksdagsval eller inte. Riket består av oss alla. Hur vi agerar i vardagen tillsammans betyder mer än valfläsk och dramatiska rubriker. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

409 interaktionspoäng på 3 980 följare
REKYL

Det ligger enormt med många timmar bakom det här. Läs nedan. Om ni tror på enheten, gruppen, troppen, plutonen löser en uppgift tillsammans. Dela den här posten. Det är så vi kan skala upp kampanjen till förmån för våra veteraner. Tack. ORDER. LÄS OCH FÖRSTÄRK NU KÖR VI! Nu…

402 interaktionspoäng på 3 980 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 2)
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 6 december, Malmö 11 december eller Göteborg 12 december.
Fler kurstillfällen >>>

Inlägg som tagits emot sämre

REKYL

Hjältarna på VRR har ett pågående ärende för att räta upp situationen för en broder - vi behöver eldkraft från alla håll. Gå in och ge eld! #TILLSAMMANS

20 interaktionspoäng på 3 980 följare
REKYL

Vi stänger ner butiken för underhåll idag. Vi återkommer med information om den eventuellt öppnar igen.

29 interaktionspoäng på 3 980 följare

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Underlaget för denna analys hämtades från Facebook för 2 v sedan

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Dedikerad till veteraner och bröder & systrar i tjänst. Rekyl.org