82

Facebook-analys av

REKYL

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från REKYL, baserad i Västerås i Västmanlands län. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*82, vilket är 65 % bättre än medianen.

NU-poängens beståndsdelar

Engagemang
53
Följarskara
94
Frekvens
100

Några expertråd från Nischad Utbildning

Utmärkt publiceringsfrekvens! REKYL publicerar ett inlägg igenomsnitt 7,6 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Kurstipset: Facebook för företag (steg 2)
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 12 mars eller Göteborg 7 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Några intressanta värdemätare värda att följas

Följare
4,8K
Interaktioner
40,3K
Interaktioner per inlägg
193
Interaktioner per följare
8,4
Inlägg per vecka
7,6

Vinnarinlägg

Inlägg som tagits emot sämre

Interaktioner per inlägg

Andra intressanta kanaler

Kurstipset: Facebook för företag (steg 2)
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 12 mars eller Göteborg 7 maj.
Fler kurstillfällen >>>

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

Kurstips

» LinkedIn för företag i Lund 6 februari
» Facebook för företag 1 i Mölndal 7 februari
» LinkedIn för företag i Jakobsberg 13 februari
» Instagram för företag i Stockholm 21 februari
» Instagram för företag i Helsingborg 5 mars
» Marknadsföring i sociala medier i Uppsala 7 mars
» Facebook för företag 2 i Stockholm 12 mars
» Instagram för företag i Göteborg 13 mars
» Instagram för företag i Kungsbacka 20 mars
» Facebook för företag 1 i Västerås 26 mars

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Dedikerad till veteraner och bröder & systrar i tjänst. Rekyl.org