65

Instagram-analys av

Lena ∘ Norrköping ∘ Sweden????????

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Instagram-aktiviteter från Lena ∘ Norrköping ∘ Sweden????????, baserad i Västerås i Västmanland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*65, vilket är 30 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Lena ∘ Norrköping ∘ Sweden???????? publicerar ett inlägg igenomsnitt 13,4 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Tråkiga inlägg. Tyvärr publicerar Lena ∘ Norrköping ∘ Sweden???????? för oengagerande inlägg. De 12 171 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Lena ∘ Norrköping ∘ Sweden????????. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
48
Följarskara
61
Frekvens
94
Följare
12,2K
Interaktioner
12,1K
Interaktioner per inlägg
262
Interaktioner per följare
1,0
Inlägg per vecka
13,4

Vinnarinlägg

Lena ∘ Norrköping ∘…

Hoppas ni får en härlig söndag! Skulle verkligen uppskatta att ni trycker på ❤️ eller slå på aviseringar så att jag syns i era flöden. Puss på er! #favorella

555 interaktionspoäng på 12 171 följare
Lena ∘ Norrköping ∘…

Instagram vad händer med dig?Ser ni ens mina bilder? Allt känns så himla tråkigt just nu med Instagram! #favorella

479 interaktionspoäng på 12 171 följare

Förlorarinlägg

Lena ∘ Norrköping ∘…

Here we have Cayenne by lovely @sandranobreart ???? Tack snälla för den fina presenten❤️ Måste bara hitta en finare ram till henne. Snacka om att min man är omringad av vackra tjejer????#favorella

108 interaktionspoäng på 12 171 följare
Lena ∘ Norrköping ∘…

Hej mina fina???? Har ni nån bra serie som jag bara måste titta på? #favorella

111 interaktionspoäng på 12 171 följare

Interaktioner per inlägg

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.