63

Instagram-analys av

Sala laser

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Instagram-aktiviteter från Sala laser, baserad i Sala i Västmanland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*63, vilket är 26 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Sala laser publicerar ett inlägg igenomsnitt 10,5 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
55
Följarskara
50
Frekvens
84
Följare
1,1K
Interaktioner
3,3K
Interaktioner per inlägg
54,8
Interaktioner per följare
3,0
Inlägg per vecka
10,5

Vinnarinlägg

Sala laser

Måttarmband MilliM Ny färg, lila ???? Armbandet lindas två varv runt handleden och fästs med en tryckknapp. Beställ via länk i profilen eller besök oss på #syochhantverksfestivalen i Malmö 23-25 mars #salalaser #lasergravyr #laserskärning #måttarmband #MilliM #läder #läderarmband…

83 interaktionspoäng på 1 083 följare
Sala laser

Färg och form. Läder och filt. Nyckelring och statement. Materialsats till nyckelring finns nu på Clurigt.se. Vill du ha ett annat motiv skuret går det att ordna ???? #salalaser #lasergravyr #laserskärning #läder #nyckelring #materialsats #allakansyiläder #peace #färgochform

81 interaktionspoäng på 1 083 följare
Kurstipset: Instagram för företag
Måste-kunskaper för dig som vill nå kvinnor och unga vuxna i Sverige. Välkommen till Göteborg 6 november, Stockholm 7 november, Malmö 13 november eller Norrköping 29 november.
Fler kurstillfällen >>>

Inlägg som tagits emot sämre

Sala laser

Bra med folk som både kan ge ett handtag och har kontakter ???? Stort tack till Mattias, Micke, Olof och pappa för gårdagens bravader. Och tack till Joakim för dagens tips. Blir kanske affär imorgon ???? #salalaser #laserskärning #lasergravyr #förstårvarifrånsamlargenernakommer #nätverk…

37 interaktionspoäng på 1 083 följare
Sala laser

Måtthalsbandet DeciM är 52 cm långt och stängs med hjälp av en gevärsknapp. Kul att ha, och kul att ge bort i present ???? Finns med på #syochhantverksfestivalen i Malmö den 23-25 mats och på www.clurigt.se #salalaser #laserskärning #lasergravyr #måtthalsband #DeciM…

43 interaktionspoäng på 1 083 följare

Interaktioner per inlägg

Underlaget för denna analys hämtades från Instagram för 7 mån sedan

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.