60

Instagram-analys av

Statens fastighetsverk

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Instagram-aktiviteter från Statens fastighetsverk, baserad i Kolbäck i Västmanland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*60, vilket är 20 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Statens fastighetsverk publicerar ett inlägg igenomsnitt 5,3 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
53
Följarskara
53
Frekvens
70
Följare
4,1K
Interaktioner
8,7K
Interaktioner per inlägg
197
Interaktioner per följare
2,1
Inlägg per vecka
5,3

Vinnarinlägg

Statens fastighetsverk

En unik övernattning i Sveriges vackraste renässansslott lottas just nu ut på Musikhjälpens auktion på Tradera för kampanjen #Barn är inte till salu". Ät middag i Amiralitetskällaren, ta nyckeln till en av de stora salarna och få frukost serverad av självaste vasaprinsessan Sofia!…

376 interaktionspoäng på 4 126 följare
Statens fastighetsverk

Äntligen! Eller? Åsikterna går isär. #statensfastighetsverk #dagensväderutanförhuvudkontoret

292 interaktionspoäng på 4 126 följare

Förlorarinlägg

Statens fastighetsverk

Nu är Stiftelsen von Rothsteins resestipendium utlyst igen. Sökande ska vara anställd vid Boverket. Riksantikvarieämbetet, Statens fastighetsverk eller länsstyrelserna och ha examen från högskola som arkitekt, inredningsarkitekt, fysisk planerare eller vara praktiskt utövande arkitekt. I år…

71 interaktionspoäng på 4 126 följare
Statens fastighetsverk

Sista dagarna nu att lägga anbud om att få hyra huset Tullbotorp vid Tullgarns slott. 1 december ska alla handlingar vara inne. sfv.se/ledigalokaler #statensfastighetsverk #uthyres #tullbotorp

115 interaktionspoäng på 4 126 följare

Interaktioner per inlägg

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.