59

Instagram-analys av

Meguiar’s Sverige

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Instagram-aktiviteter från Meguiar’s Sverige, baserad i Västerås i Västmanland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*59, vilket är 18 % bättre än medianen.

Veckans tips

Bra publiceringsfrekvens. Meguiar’s Sverige publicerar ett inlägg igenomsnitt 8,6 gånger i veckan. Det är alldeles utmärkt! Men man bör ställa sig frågan om man verkligen hinner skapa kvalitetsinlägg med såpass hög publiceringsfrekvens. Ibland kan det vara nyttigt att ägna mer tid åt inläggen, och publicera mer sällan.

Inlägg som engagerar för lite. Tyvärr publicerar Meguiar’s Sverige för oengagerande inlägg. De 5 516 följarna gillar, kommenterar eller delar inte inläggen tillräckligt mycket. Och om en följare inte nån gång ibland visar att de uppskattar inläggen, så kommer de att se färre och färre av dem i sitt nyhetsflöde. Så sträng är algoritmen. Många tror att om de har 2 000 följare, så når deras inlägg 2 000 personer. Tvärtom når man kanske 0,5-1 % av dem om man inte har koll på vilka strängar man ska spela.

Det hade inte skadat med en praktiskt, hands-on kurs med Nischad Utbildning för Meguiar’s Sverige. Vi har kurser för alla stora sociala medier.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
48
Följarskara
55
Frekvens
77
Följare
5,5K
Interaktioner
14,3K
Interaktioner per inlägg
145
Interaktioner per följare
2,6
Inlägg per vecka
8,6

Vinnarinlägg

Meguiar’s Sverige

Se denna fantastiska skapelse byggd av @redesign.nu på Elmia! #preparedwithmeguiars #meguiarssverige #carcrazy #fredagsmys #elmia2018 #bilsportmotorshow #volvo

369 interaktionspoäng på 5 516 följare
Meguiar’s Sverige

Hall ✖️ var full av Meguiars bilar, här är @antonsvensson__oijoij sjukt clena E30! ???? #meguiars #elmia2018 #bimmersofsweden #carcrazy #carcare #since1901

323 interaktionspoäng på 5 516 följare
Kurstipset: Instagram för företag
Måste-kunskaper för dig som vill nå kvinnor och unga vuxna i Sverige. Välkommen till Göteborg 6 november, Stockholm 7 november, Malmö 13 november eller Norrköping 29 november.
Fler kurstillfällen >>>

Inlägg som tagits emot sämre

Meguiar’s Sverige

Snygg bild tagen av @made.social. #meguiars #carcrazy #since1901

46 interaktionspoäng på 5 516 följare
Meguiar’s Sverige

Meguiar´s Heavy Duty Headlight restoration kit med uppgraderad coating för att återställa och skydda dina strålkastare. Har du nedgångna och slitna strålkastare? Inga problem! Med Meguiar´s Heavy Duty Headlight restoration slipar du snabbt bort den dåliga ytan och polerar sedan upp dem…

64 interaktionspoäng på 5 516 följare

Interaktioner per inlägg

Underlaget för denna analys hämtades från Instagram för 6 mån sedan

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.