58

Facebook-analys av

Engelbrektsloppet

Nischad Utbildning har analyserat de senaste 3 månadernas Facebook-aktiviteter från Engelbrektsloppet, baserad i Norberg i Västmanland. Under den här tiden har de uppnått en NU-poäng*58, vilket är 15 % bättre än medianen.

Veckans tips

Publicerar för sällan. Engelbrektsloppet publicerar ett inlägg igenomsnitt 1,4 gånger i veckan. Det är tyvärr lite lågt. Man bör ligga på minst 2-3 inlägg per vecka för att upprätthålla algoritmens respekt för en. Det finns sätt att åstadkomma detta trots att man har annat att göra.

Din NU-poängs beståndsdelar

Engagemang
57
Följarskara
53
Frekvens
51
Följare
3,9K
Interaktioner
5,9K
Interaktioner per inlägg
142
Interaktioner per följare
1,5
Inlägg per vecka
1,4

Vinnarinlägg

Engelbrektsloppet

När det inte spåras så plockas det diplom till dig som åkt i våra tävlingar i år.

128 interaktionspoäng på 3 851 följare
Engelbrektsloppet

På fredag kl 9 öppnar vårt anmälningssystem för tävlingarna 2019. Anmäl dig nu så gäller fjolårets pris. Välkommen

107 interaktionspoäng på 3 851 följare
Kurstipset: Facebook för företag (steg 2)
Ger en fördjupad förståelse med målet att öka er konvertering och bygga varumärke. Välkommen till Stockholm 6 december, Malmö 11 december eller Göteborg 12 december.
Fler kurstillfällen >>>

Inlägg som tagits emot sämre

Engelbrektsloppet

En Svensk Klassiker Korta är vår nyaste klassiker som är perfekt för dig som vill ha varierande träning och letar efter nya utmaningar. Utmana dig själv eller din bästa vän, kille, tjej, sambo, mamma, pappa eller allihop! #ensvenskklassiker #tjejklassikern #halvklassikern #kortaklassikern

43 interaktionspoäng på 3 851 följare
Engelbrektsloppet

På fredag kl 9 öppnar vårt anmälningssystem för tävlingarna 2019. Anmäl dig nu så gäller fjolårets pris. Välkommen

107 interaktionspoäng på 3 851 följare

Andra intressanta kanaler

Underlaget för denna analys hämtades från Facebook för 6 mån sedan

Prenumerera på denna analys

Prenumerera

"Kunskap som ökar intäkterna är en god investering"

Vi på Nischad Utbildning är ständigt nyfikna på vad som går hem hos världens sociala medier-användare, och hur man bättre genererar konkret försäljning. Vi analyserar därför löpande fler än 1 miljon verksamheter i de sociala medierna.

Använd sökfunktionen uppe till höger på sidan för att hitta en analys av din eller konkurrentens verksamhet. Eller varför inte söka på ort, län eller bransch.

Vi har utbildat och hjälpt över 1000 verksamheter att få ökad lönsamhet med sina sociala kanaler - alltifrån stora koncerner till små egenföretagare. Ta en titt på vårt kursutbud och boka dig en kursplats redan idag.

Se vårt kursutbud

Vad är NU-poäng?

NU-poängen (Nischad Utbildning) är ett kvalitetsvärde som Nischad Utbildning har utformat. Det är ett värde mellan 0 och 100 som baseras på de senaste 3 månadernas aktiviteter i de sociala medierna. NU-poängen bygger på följande:

  • Engagemang. Ett mått på hur stor andel av de svenska följarna som regelbundet engagerat sig i inläggen genom att gilla, kommentera eller dela. En kommentar betyder mer än en gilla, en delning mer än en kommentar.
  • Följarskara. Hur många du har en potential att nå ut till. Ett stort engagemang i all ära, men utan en viss publik skapas ingen effekt.
  • Frekvens. Hur ofta du kommunicerar. De sociala nätverkens filter vill leverera en strid ström av intressant innehåll till sina användare. Ett viss flit i ditt publicerande är till din fördel.

Ett vanligt företag/organisation bör ligga kring 50 NU-poäng eller högre. Ett värde långt under 50 visar på en problematik som behöver åtgärdas. De flesta parametrar i NU-poängen baseras på ditt och andra verksamheters medianvärden och inte medelvärden. Enstaka toppar eller bottennapp påverkar därför inte resultatet. Det är genomgående hög "vardagskvalitet" som premieras.

Sveriges näst största skidlopp som ingår i En Svensk Klassiker, är seedningsgrundande till Vasaloppet och går andra helgen i februari i Norberg.